יום חמישי, 19 ביוני 2008

פשיטת הרגל של נתניהו - 18.3.2008

בערב שבת האחרון שוב התפוצצה פרשה חדשה, המאירה את מנהיגינו באור נלעג. תחקיר של ערוץ חדשות טלוויזיוני חשף את רמת הבזבזנות של ראש האופוזיציה, ח"כ בינמין נתניהו. בתקופת מלחמת לבנון השניה, הוא נשלח ללונדון למסע הסברה. חשבון ההוצאות של שהייתו עם רעייתו בלונדון למשך שבוע אחד, הסתכם ב-130,000 שקל. החשבון המפורט כלל שהייה במלון המפואר ביותר בלונדון, הצגת תיאטרון (5500 שקל), סיגרים לחדר, סעודות פאר וכדומה.

אינני מלין על כך אם הדבר נעשה בחטא. נהפוך הוא, דוקא אם הדבר נעשה בכשרות מלאה של החוק, הדבר מרתיח שבעתיים. אותו אדם ששנתיים קודם לכן, בהיותו שר האוצר, קצץ בפנסיה הזעומה של עניי ארצו מ-1500 שקל לחודש ל-1400 שקל - בטענה שהקופה ריקה, ואין מנוס מן הצעדים המכאיבים הללו. והנה הוא מוזעק ללונדון למסע הסברה - היכן לעזאזל הצניעות ? להיכן נעלמה הבושה ?

בשנת 1960 הוזמן הנשיא יצחק בן-צבי לבקור רשמי בארה"ב. כאשר ארז את מזוודתו הוא שם בה חולצה אחת חדשה לארוחת הערב החגיגית יחד נשיא ארה"ב. שלישו הצבאי יעץ לנשיא לקחת עוד שתי חולצות, למקרה שהחולצה תתלכלך - כי כביסה במלון היא מאד יקרה. הנשיא דחה את הרעיון, בטענה כי הוא נזהר. השליש הצבאי, כאיש צבא מנוסה שלוקח בחשבון תקלות, שם בתוך מזוודתו שלו חולצה אחת חדשה עבור הנשיא.

איתרע מזלו של הנשיא המנוח ובקוקטייל שנערך לפני הארוחה נשפך מעט יין על חולצתו של הנשיא, ונוצר כתם גדול. ואז הוא הסתכל על שלישו הצבאי, כילד קטן שסרב לשמוע בקול אביו. השליש הצבאי לקחו לחדר צדדי, ושם נתן לו את החולצה הנוספת. והנשיא היה כולו תודה והודיה לעוזרו הנאמן.

חשבון הכביסה במלון של ח"כ נתניהו היה 11,000 שקל. אבל ראש האופוזיציה מהר להרגיענו כי משלם המסים הישראלי לא שלם אפילו אגורה אחת על חשבון ההוצאות המנופח.

מה שמטריד הוא שנתניהו עדין לא תופש שהתנהגותו לא היתה סבירה. ומה שמעיד על פשיטת הרגל שלו, הכרזתו: שהוא ימשיך בכך, וכי מה שהיה הוא שיהיה. אני מאד מקווה שהעם יבוא עמו חשבון ביום המתאים

אין תגובות: